måndag 1 februari 2010

I lördags va jag nere i stan och skulle ta en kaffe med en kompis. När det va dags att åka hem så trallade jag ner till tågstationen och märkte att alla tåg var försenade, jag orkade inte vänta så jag tog en taxi hem.
Jag frågade taxichauffören om han visste varför alla tåg var försenade.
Han svarade att det var någon som hade hoppat ner på spåren
Jag: Men gud så hemskt!
Han: Ja och nu måste dom stänga av spåren i ca 4 timmar för att ta bort kroppen etc. Det finns ju faktiskt bättre sätt att ta livet av sig än att vara så självisk och försena kommunaltrafiken..!
Vad tusan! Jag visste verkligen inte vad jag skulle svara på det..

Den långa väntan på att få åka hem är nu över och nu har jag inkvarterat mig på kontoret. Bara några dagar kvar till lägenheten, och Norrland för den delen!

Första dagen utan nikotin idag....känner mig lite irriterad men har inte haft något större sug än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar