söndag 14 februari 2010

Semester





Har varit uppe i Norrland....knappt någon täckning på telefonen och inget internet hos pappa, typ helt fantastiskt! Har äntligen rivit ner dom 20 år gamla tapeterna och ersatt dom med nya!






Jag lyckades övertala pappa att måla listerna i mitt rum mörkbruna, vilket innebar att vi var tvungna att åka in till storuman och köpa bets.
Väl i storuman blev jag utstirrad som aldrig förr! Två personer sa: Men ååh så stor du har blivit! Hade ingen aning om vilka dom va.
For och kollade vad det skulle kosta att byta skärmen på min bil. Mekanikern kom ut och kollade på bilen. Förklarade för pappa hur man skulle göra för att byta den.
Sen vänder han sig till mig och säger:
Jaa du kan ju komma upp en helg så kan gubben fixa den åt dig.
Gubben? herregud! Inlandssyndromet kickade in antar jag. Men helt allvarligt, alla vet att han har barn i min åldern så det är väl ändå mer logiskt att jag är dottern än en ny flickvän?

Umeå va också underbart, fast borde kanske ha lämnat tillbaka Jockes nyckel innan jag åkte ner till Stockholm...

Dags att fixa till lägenheten nu när syster och pojkvän åkt. Blir ikea imorgon (originellt jag vet)

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar