söndag 8 april 2012

Alexandria

Nu är jag framme, efter en lång resa. På andra flyget från AMS till CAI satt jag bredvid en far och en son. Dom kom från Alexandria. När jag då sa att jag skulle dit direkt efter flyget blev dom väldigt oroliga och tyckte att jag borde stanna i Kairo en natt och sedan resa. Tydligen är det inte säkert att åka den sträckan på natten, men Mahmoud sa att det var lugnt. Och ja, det var väldigt lugnt. Jag sov i princip hela vägen. Passerade väldigt många bilolyckor. Inte så konstigt med tanke på hur dom kör! Tuta och blinka med helljusen för att komma fram.

I och med revolutionen så har dom tagit bort sommartiden helt. Nu är det inte någon tidsskillnad, så du vet Susanna.
Nu har jag fått sova några timmar, vaknade för 2 timmar sedan och då skulle jag bara duscha och sedan skulle vi vidare till May för att käka frukost. Som sagt, 2 timmar sedan. Jag har redan ätit frukost nu. Sen är det galet varmt här.


2 kommentarer:

  1. Skönt att se att du lever ännu!
    Utmärkt då bör vi kunna skypa obehindra, oh happy day!
    **sAkNaR dIg, KrAmIzZz**

    SvaraRadera
  2. Men visst kan vi det! ...Stjärnor också? Wtf man.. :)

    SvaraRadera