måndag 9 april 2012

Trafiken

Det är verkligen en djungel när det gäller trafiken. Fast jag måste säga att jag är riktigt imponerad av samspelet mellan bil och människor. Man måste vara en riktigt skicklig förare om man ska köra här.
Det är väldigt obehagligt att åka med men lär man sig de olika tutningar osv så blir det lite lättare. Men man är fortfarande inte lugn när man åker ut på en väg och helt plötsligt tvärbromsar två bilar ca fem cm ifrån en. Kan ju tilläggas att jag inte reagerar så kraftigt här nere, tror det blir alldeles för mycket för hjärnan att ta in. Jag förstår inte riktigt varför de flesta hetsar så mycket i trafiken och stressar på nå otroligt, visst 9 av 10 ggr är man sen men jag tvivlar det är därför. Att man är sen verkar inte beröra en så mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar