tisdag 10 april 2012

Dag 2

Idag tog jag och Heba spårvagnen till Mansheya (vilket är gamla stan i Alexandria). Spårvagnen var en upplevelse i sig. De första två vagnarna är reserverade för kvinnor. Kändes lite märkligt att sånt finns fortfarande. Dörrarna stängdes efter 25 meter. Vi stod vid fönstret och kollade ut hela vägen, jag tror det tog 40 min eller så. Jag såg ett gäng barn sniffa lim under ett träd....vad kan dom ha varit, 8? hemskt. 
Mansheya var för mig en stor marknad, plus en labyrint.

Det känns som att jag har varit här längre än vad jag har. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Jag bor för tillfället hos Mahmoud. Hans föräldrar pratar inte mycket engelska så jag ler mest och säger de få fraser jag kan på arabiska. Jag har märkt att mycket av den arabiskan jag lärde mig sist börjar komma tillbaka till mig nu. 

Det är med att gå på trottoaren när man kan gå på gatan är något man kör mycket med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar