söndag 22 april 2012

Att bli förföljd

Dagen blev inte riktigt som planerat, har suttit inne mesta delen av dagen. För en dryg timme sedan fick jag reda på att han som skulle visa mig runt idag hade varit med om en bilolycka och brutit handen. 
Jag gick ner till den svenska restaurangen vid Tahrir torget för att äta lite middag. Träffade en svensk fotograf som jobbar för AP, alla svenskar kommer dit. Det är ju visserligen inte så konstigt, väldigt trevligt par som driver restaurangen. 
På vägen ner till torget började en man prata med mig. Jag försökte mitt bästa att bli av med honom men det gick inte riktigt. Han var t.o.m. på väg in till restaurangen men så blev inte fallet tack vare servitören. Men han väntade utanför istället, sjukt obehagligt. När jag började gå hemåt följde han efter och ropade. Idiot. Han hann inte med mitt tempo som tur var.
Kanske blir jazzclub nu ikväll om jag inte hinner somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar